OM OSS

Vi är ett av de första hiss serviceföretagen i Stockholm med en historia som går tillbaka hela vägen till 1932. Ett familjeföretag som gått i generationer med ett enormt kunnande på hissar. Vi är ett anrikt och samtidigt modernt företag som satsar mycket på tekniska lösningar för en bra kundupplevelse. Företaget såldes 2014 till medarbetarna Johan Ärlerud, Patrik Fröberg och Marcus Holm som sedan dess fortsatt driva företaget med fokus på service & kvalitet med kunden i fokus.

Vår vision

Vår vision är att vara den mest attraktiva firman i branschen både som arbetsgivare och leverantör, där man som anställd är stolt över att jobba på. Vi tror att vi når dit genom att följa våra värderingar.

  • Kvalitet – De jobb vi utför skall hålla hög kvalitet
  • Ansvar – Vi tar ansvar för vårt arbete
  • Laganda – Arbetar man på Hissen hjälper man varandra
  • Service – Vi är nära våra kunder och tror på långsiktiga relationer

Enkla avtal & full insyn i arbetet vi utför

Vi har valt bort att arbeta med incitament -och fullserviceavtal av den enkla anledningen att det blir mer komplicerande avtal som lättare leder till missförstånd. På Hissen AB tycker vi att du som kund bara ska behöva betala för det arbetet vi utför med full insyn i vilka åtgärder som vi utför och vad som ingår.

Vi jobbar utifrån tron om att nöjda medarbetare, låg personalomsättningshastighet där våra tekniker lär känna din hiss, leder till en ökad kvalitet på servicen vi utför!

VARFÖR SKA NI VÄLJA HISSEN AB?

Den familjära kulturen

Nöjda medarbetare gör ett bättre jobb, en av våra grundpelare
Delaktighet i verksamheten uppmuntras och välkomnas
Familjeägt bolag med långsiktigt engagemang

Det enorma kunnandet

Våra tekniker besitter mångårig erfarenhet av mekanik och elektronik
Våra tekniker arbetar i mindre grupper och lär känna din hiss
Kan hantera hissar byggda i slutet av 1800-talet fram tills idag

Allt det där andra

Jour dygnet runt
Flexibla och enkla avtal
Kostnadsfri rådgivning och offert
Kontroll över era besiktningsanmärkningar
Kontroll av hissar med flera fel under kort period samt åtgärdsplan

Den bästa kommunikationen

Egen felanmälan dagtid och snabb återkoppling
Direktkontakt med hissmontör vid behov
Digitala lösningar för att underlätta kommunikation

Vill ni veta mer om våra tjänster?